Hold (0.-3. kl.) Musik, Leg og Kunst 0. kl.

Her kan du gå til Musik, Leg og Kunst 0. kl.
Stålværket, Lykkesgårdskolen, Ølgod Skole

Prøv at forestille dig en verden fyldt med sang, spil, bevægelse, sang, rim og remser - og kunst!

For dig, der går i 0. klasse, er det her lige noget for dig. Musik, Leg og Kunst består af 2 forløb - ét med sang, sjov og bevægelse, og ét med masser af kunst.

I musikforløbet arbejder vi med sang og sanglege, med udgangspunkt i den danske sangskat. Samtidig arbejder vi med puls, klang, form, periodefornemmelse og sangmetodikken SOLFA. Det hele leveres på en magisk, fantasifuld og eventyrlig måde.

Alt dette er en god ballast, når du fortsætter på Musikværksted i 1. klasse og i Ind i Musikken i 2. klasse.

I billedkunstforløbet arbejder vi med, hvad kunst er, og hvad det vil sige at male, tegne og lege med farver. Vi har fokus på det spontane, og arbejder med store pensler, og bare at sprøjte eller smøre maling ud på lærredet med hænderne. Vi arbejder sanseligt med farverne, og giver på den måde en fornemmelse for kunsten og dens muligheder og teknikker. Vi ser på kunst, og på hvordan kunstnere har brugt farver til at lave deres værker.

Der bliver lagt an til fordybelse, når vi fx laver illustrationer til sange, som vi kender fra musikforløbet.

Som afslutning laver vi et fælles forløb på 2 gange, hvor vi med både musik og kunst arbejder henimod en lille optræden.

Lykkesgårdskolen
Mandag 12.35 – 13.20