Så kan du lære det!

Velkommen

På Musik & Billedskolen giver vi dig mulighed for at lære at spille eller synge, rundt om i hele kommunen. Du kan gå til undervisning enten alene, sammen med ven(inde), eller på små hold. Og så har vi masser af muligheder for, at du kan spille sammen med andre i bands, orkestre, eller synge i kor.

For de mindste tilbyder vi holdundervisning, og du kan starte, allerede når du er ét år gammel.

For de lidt større har vi masser af muligheder, som du kan finde her på hjemmesiden.

Brug menuen herunder til at se, hvad du kan gå til tæt på dig. Og hvis ikke det passer dig, så tjek naboskolen, Kulturhuset i Ølgod, eller Stålværket i Varde.

Undervisning i skoletiden

Folkeskolernes ledelse kan i nogle tilfælde tillade, at en elev kan opfylde sin undervisningspligt ved at modtage musikundervisning i skoletiden (Den Åbne Skole).
Dette aftales i hvert enkelt tilfælde med skole.

Brug for Fritidspas?

I Musik & Billedskolen kan du bruge Varde Kommunens Fritidspas.
Fritidspasset er et tilbud til børn og unge, der af økonomiske årsager ikke kan deltage i foreningslivet.
Det giver dig et tilskud til undervisningen, hvis husstandsindkomsten ikke overstiger 380.000 kr.
Ansøgning om fritidspas kan søges af forældre/værger på Fritidspas - Varde Kommune eller ved kontakt til Musik & Billedskolen.