Soloundervisning Tværfløjte

Her kan du gå til Tværfløjte
Stålværket, Blåbjergskolen Afd. Nr. Nebel, Kulturhuset Ølgod, Næsbjerg Skole

Har du prøvet at lave lyd ved at blæse forsigtigt hen over åbningen på en sodavandsflaske?

Det er på samme måde du får tværfløjten til at spille. Når du blæser hen over fløjten, begynder luften at vibrere og det skaber lyden du hører.

Flasken kan kun lave en tone, mens tværfløjten kan lave dem alle, og så er du i gang med at spille melodier.

BLÆST! - Nyt tilbud i sæson 2023-24

BLÆST er for dig, der er klar til at spille på et instrument, og gerne ville spille sammen med andre. Det er for dig, der går i 3.-7. klasse.

I BLÆST vælger du et instrument, og så for du undervisning sammen med nogen på din egen alder på små hold. Men du er også en del af et stor orkester! Cirka hver tredje uge mødes du med alle dem, der går til BLÆST, og spiller i orkester.

Lige nu kan du være med på følgende skoler:

Næsbjerg Skole:
Tværfløjte: torsdag kl. 15.15-16.00
Saxofon og klarinet: torsdag kl. 13.15-14.00
Blåbjerg Skole Afd. Outrup:
Basun og Saxofon: torsdag kl. 14.00-14.45

Soloundervisning

Undervisningen i tværfløjte er på mange måder som at lære et håndværk.

Et godt musikalske håndværk gør dig i stand til – senere – at gå i alle musikalske retninger – hvad end du er til klassisk, jazz, pop eller rock.

Du lærer både noget om musikken, om instrumentet, og selvfølgelig helt praktisk hvordan du spiller på det.

Vi tager udgangspunkt i dig, det du kan, og der hvor du vil hen med musikken.

For at det skal lykkes lægger vi vægt på samarbejdet mellem dig, din lærer og dine forældre.

Instrument Fræs

I 3. klasse kan du og en kammerat også vælge at starte sammen på Instrument Fræs. Her spiller i sammen det første år og kommer godt i gang, så du året efter kan fortsætte med soloundervisning.

Brug for Fritidspas?

I Musik & Billedskolen kan du bruge Varde Kommunens Fritidspas.
Fritidspasset er et tilbud til børn og unge, der af økonomiske årsager ikke kan deltage i foreningslivet.
Det giver dig et tilskud til undervisningen, hvis husstandsindkomsten ikke overstiger 380.000 kr.
Ansøgning om fritidspas kan søges af forældre/værger på Fritidspas - Varde Kommune eller ved kontakt til Musik & Billedskolen.

Sammenspil

Ved siden af soloundervisningen er det vigtigt  at du spiller sammen med andre. Det er den bedste måde at få del i det fællesskab vi har på Musik & Billedskolen, og vi ved, at miljøet omkring bands og sammenspil kan inspirere og motivere dig til at arbejde endnu mere med musikken.

Sammenspil kan være mange ting. For nogle er det at være med fast i et band eller orkester. For andre, er det at være med til projekter i løbet af året.
Det kan være mindre sammenspilsgrupper, temadage og workshops osv. Det kan også være når vi tager til Musikskoledage i Tivoli i København eller til Nordisk Musikfestival i vore venskabsbyer hvert andet år. Så bliver der lavet et stort band for alle, og det bliver til rigtig mange gode oplevelser.

Din lærer aftaler med dig hvad der er godt for dig.

Husk, at bands og sammenspil er inkluderet i den pris du betaler for undervisningen.

Talentlinje

Når du brænder for at spille eller synge, og slet ikke kan lade være, så er det en mulighed at søge ind på Musik & Billedskolens Talentlinje.

Her prøver du kræfter med dit instrument, og får en enestående mulighed for at fordybe dig i musikken.

Tidspunkt aftales med læreren ved sæsonstart i august.

Uge 34/35

36 uger á 25 minutter

• Blåbjergskolen Afd. Nr. Nebel
  • Kulturhuset Ølgod
  • Næsbjerg Skole
  • Ditte Frøslev Jensen

Under 25 år

Soloundervisning og Talentlinje

Opkræves i 10 rater sept.- marts

443,50.- kr pr. mdr.

Orkester og sammenspil
Husk sammenspil er inkluderet i prisen for soloundervisning.
Ved deltagelse kun i sammenspil opkræves i 10 rater sept.- juni

66,- kr. pr. mdr.

Administrations- og materialegebyr pr fag

Over 25 år

Soloundervisning

Opkræves i 10 rater sept.- juni

732,- pr. mdr.

Soloundervisning hver 14. dag

Opkræves i 10 rater sept.- juni

366,- kr. pr. mdr.

Orkester og sammenspil
Husk sammenspil er inkluderet i prisen for soloundervisning.
Ved deltagelse kun i sammenspil opkræves i 10 rater sept.- juni

196,- pr. mdr.

Leje af instrument
Du kan leje instrumenter af Musik & Billedskolen.
Husk at vælge leje af instrument ved tilmelding.
Leje opkræves i ti rater sept.- juni

56,- pr. mdr.

Administrations- og materialegebyr pr fag