Talentlinjer Musical Talentlinje

Optagelsesinformation

Hvem er Musical Talentlinjen for?
Musical Talentlinjen er for dig, der synger, og er seriøs omkring musikken, gerne vil øve sig og udfordres, ønsker at synge sammen med andre og er nysgerrig på musicalgenren. Du skal gå i 6. klasse eller derover på ansøgningstidspunktet.

Pladser
Der er et begrænset antal pladser på Musical Talentlinjen. Derfor kan du komme ud for ikke at blive optaget, selv om du måske er egnet.

Optagelsesprøve
Der afholdes optagelsesprøve fredag den 26. april 2024.

Til optagelsesprøven vil vi gerne høre

• To solosange efter eget valg. Stykkerne skal have forskellig karakter og en varighed på minimum 5 minutter. Er der normalt klaverakkompagnement til dine stykker, så skal du spille med akkompagnementet til optagelsesprøven.
  • En prima vista opgave, der har til formål at vise dine nodelæsningsfærdigheder. Se eksempel på prima vista opgave
  • En hørelæreopgave, hvor du viser at du kan høre forskel på mol- og durakkorder.

Til optagelsesprøven lægger vi vægt på beherskelse af stemmen - musikalitet, klang, intonation, tolkning, udtryk, udstråling m.m.

I forlængelse af den musikalske del af optagelsesprøven vil vi gerne høre lidt om, hvad du vil have ud af at gå på talentlinjen - herunder om du har nogle fremtidsplaner.

Senere samme dag får du besked, om du er optaget, samt gode råd til hvad du med fordel kan have fokus på fremadrettet.

Hør Henritette fortælle om Musical Talentlinjen.

Henriette gik sidste sæson på Musical Talentlinjen, og er i denne sæson optaget på den ny Musical Talentskole i Varde.

Ansøgningsfrist

9. februar

Når du bliver optaget forpligter du dig til

• 45 min. soloundervisning i 36 uger
  • Ensemblesangsmodul (45 minutter i ca. 10 uger)
  • Obligatorisk hørelære (1 time om tirsdagen i ca.15 uger)
  • Elevkoncerter i hele Varde Kommune
  • Workshop (en lørdag i sæsonen)
  • Deltagelse i besøg, workshops, koncerter på Musical Akademiet i Fredericia

Du har mulighed for tilvalg af 25 minutters soloundervisning i klaver som bifag til halv pris i én sæson' (tilbuddet kan benyttes i én sæson på en af linjerne, dvs. skifter man linje og har brugt tilbuddet, kan man ikke bruge det igen)

Du kan gå på linjen i to år. Ønsker du herefter at fortsætte på Musicallinjen, skal du til en ny optagelsesprøve.

Yderligere info

Undervisningssted

Undervisningen på talentlinjen foregår primært på Stålværket. Du kan dog godt få din soloundervisning de steder, hvor vi underviser i dit instrument.

Hent Talentfolder (pdf)

Under 25 år

Soloundervisning og Talentlinje

Opkræves i 10 rater sept.- marts

443,50.- kr pr. mdr.

Orkester og sammenspil
Husk sammenspil er inkluderet i prisen for soloundervisning.
Ved deltagelse kun i sammenspil opkræves i 10 rater sept.- juni

66,- kr. pr. mdr.

Over 25 år

Soloundervisning

Opkræves i 10 rater sept.- juni

732,- pr. mdr.

Soloundervisning hver 14. dag

Opkræves i 10 rater sept.- juni

366,- kr. pr. mdr.

Orkester og sammenspil
Husk sammenspil er inkluderet i prisen for soloundervisning.
Ved deltagelse kun i sammenspil opkræves i 10 rater sept.- juni

196,- pr. mdr.

Administrations- og materialegebyr pr fag

Har du spørgsmål til talentlinjen kan du spørge din lærer eller skrive til Helle Munksgaard Petersen på  hepq@varde.dk